SZKOŁA PODSTAWOWA, BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
Dane osobowe RODO

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych

tel. 601822371, e-mail: iod@bajan.com.pl

 

RODO

Biuletyn Informacji Publicznej
Kalendarz
lipiec 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Facebook

W dni31ach 9-11 grudnia w naszym ośrodku odbyła się akcja pod hasłem „ Trzy dni bez agresji”, w której uczestniczyli wszyscy uczniowie klas podstawowych, gimnazjum oraz zasadniczej szkoły zawodowej.
Akcja stanowiła podsumowanie działań związanych z realizacją programu profilaktyki zachowań agresywnych w roku szk. 2014/15.
Głównymi celami akcji były:
– dostarczenie uczniom wiedzy o mechanizmach powodujących zachowania agresywne oraz informacji czym jest stres i jak wpływa on na zdrowie i zachowanie człowieka ;
– eliminowanie i ograniczenie zachowań społecznie niepożądanych: agresji słownej i gestowej wśród uczniów z wadą słuchu;
– stworzenie pomiędzy uczniami w klasie i w grupie wychowawczej jasnych zasad zapobiegających zachowaniom agresywnym.
Akcja rozpoczęła się od warsztatów wiedzy o stresie i jak sobie z nim radzić. Wychowankowie uczyli się rozwiązywać konflikty bez użycia przemocy i agresji. Nastąpiło rozstrzygnięcie konkursów literackich na słowniczek kulturalnego ucznia oraz konkursu na pracę pt.:
„ Kiedy w duszy pada deszcz”. W pracach tych uczniowie pokazali jak zachować się w obliczu frustracji oraz jak nie ranić nikogo słowami, respektując zasady kultury słowa, języka polskiego
i języka miganego.
Odbyła się również wystawa prac plastycznych i rozstrzygnięcie konkursu pt.: „ Stop agresji”.
W kolejnych dniach odbyły się warsztaty, w których uczniowie uczyli się reagować na sytuacje trudne i dotyczyły poprawnej komunikacji interpersonalnej.
Wychowankowie w czasie warsztatów formułowali zasady i umowy, które mogą zapobiec przemocy. Utworzyli kodeks zachowań przeciw agresji.
W ostatnim dniu akcji odbył się konkurs na najgrzeczniejszego ucznia.Dodatkowo wychowankowie uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych pt.: „ Terroryzm i jego skutki w XXI wieku”.
Działania szkoły z internatem były wielofalowe. W akcję zaangażowali się wszyscy uczniowie oraz kadra pedagogiczna ośrodka , rada wychowanków oraz samorząd uczniowski przy poparciu rodziców wychowanków.