W ramach warsztatów „Matematyka jest wszędzie” szukaliśmy jej elementów w przedmiocie historia. Naszym zadaniem było zapisanie słowami podanych dat, wykazani się znajomością znaków rzymskich (określić podany rok – który to wiek, odczytać liczby zapisane znakami rzymskimi). Dość trudnym zadaniem okazało się obliczenie czasu trwania jakiegoś wydarzenia oraz podanie lat życia danej osoby.
Na przyrodzie również wykonywaliśmy ćwiczenia związane z matematyką : musieliśmy zmierzyć nasz wzrost następnie obliczyć go w skali i zaznaczyć na wykresie słupkowym. Również na wykresach pokazywaliśmy ilość składanych przez ptaki jaj i czas ich wysiadywania . Bardzo zaciekawiło nas ćwiczenie ,w którym należało sprawdzić i zapisać słowami ile dni trwa rok na kolejnych planetach Układu Słonecznego.
W ramach warsztatów pt.: „Matematyka jest wszędzie” odbyły się również zajęcia plastyczne na temat fraktali. Uczniowie dowiedzieli się w prosty sposób czym są fraktale, gdzie można je spotkać np. w przyrodzie i sztuce. Następnie własnymi siłami rysowali przykłady fraktali : liść paproci i drzewo. Uczestnicy warsztatów ćwiczyli także rysowanie przedmiotów w perspektywie. Konstrukcja perspektywy w rysunku i malarstwie opiera się właśnie na stosowaniu tzw. punktów zbiegu. Perspektywa jest najczęściej używanym i najbardziej naturalnym dla człowieka sposobem odwzorowania przestrzeni na płaskiej powierzchni.Na koniec warsztatów odbyła się wystawka prac plastycznych inspirowanych wszechobecnym pięknem matematyki.
W ramach tych warsztatów wykorzystaliśmy własności figur płaskich trójkątów i czworokątów w układance TANGRAM układając z klocków rożne wzory. Figury, które początkowo wydawały się łatwe i nieskomplikowane do ułożenia niektórym sprawiły nie lada wyzwanie.